(Op maat) Commerciële training
Deze commerciële opleiding is een salesgerichte training op maat van sociale ondernemingen. We bieden 3 keuzemodules aan, gericht op verschillende diensten en doelgroepen waarin je alles leert over verkopen, klantencontact en hoe je een uniek aanbod creëert en aanbiedt.
Overzicht van de trainingen:
- Hoe verkopen voor niet-verkopers.
- Weg van de concurrentie op prijs!
- Medewerkers met klantencontact op de werkvloer
Module 1: Hoe verkopen voor niet-verkopers
Sales op maat van de sociale economie. Tijdens deze training leer je verkopen van de besten.
Waarom en voor wie is deze training?
Voor vele mensen binnen sociale ondernemingen roepen de woorden ‘verkoop’ en ‘marketing’ wat weerstand op. Verkopen is iets wat buiten de comfortzone ligt. We kunnen er echter moeilijk omheen dat we binnen de sector ook als niet-fulltime verkopers quasi verplicht worden commerciëler te denken en te handelen.
Wat kan je verwachten van deze workshop?
In deze workshop reiken we een hoop handvaten en tips aan die het gemakkelijker maken om met potentiële klanten in contact te komen en jouw aanbod te verkopen.
Dat doen we door heel doelgericht de traditionele marketing- en verkoopsmethodes en strategieën te vertalen naar de sociale economie, in samenwerking met marketingexpert Herman Janssens. We gaan concreet aan de slag vanuit jullie eigen commerciële voorstelling, sales pitch en verkoopservaringen.
Wat is het doel?
Een professioneler imago creëren, zelf prospectiemogelijkheden leren ontdekken, je inspireren om buiten je comfortzone te treden. En uiteraard een duidelijk aanbod formuleren dat aansluit bij de verwachtingen van jouw (potentiële) klanten.
Praktische informatie
1 dag interne opleiding
Module 2: Weg van de concurrentie op prijs!
Waarom en voor wie is deze training?
De concurrentie op prijs is herkenbaar voor vele sociale economiebedrijven en kan grote gevolgen hebben indien je er geen alternatief voor kan formuleren. In deze training voor commerciële profielen werken we aan de meerwaarde van je aanbod en hoe je die vertaalt naar (potentiële) klanten.
Wat kan je verwachten van deze workshop?
We helpen je op weg met innovatieve projecten waardoor je een uniek aanbod krijgt dat wegblijft van de negatieve prijzenspiraal.
- We vertrekken vanuit de kern van jullie aanbod, de meerwaarde voor jullie klanten en manier van communiceren. Van daaruit bepalen we de unieke kenmerken die maken dat de prijs niet langer de enige factor is voor klanten.
- Via een brainstorm leren we je hoe je uit markttrends tot nieuwe ideeën kan komen en concrete concepten kan uitdeken.
- We zetten nieuwe concepten om in concrete, realiseerbare projecten die jouw toegevoegde waarde voor klanten vergroot.
Wat is het doel?
Je krijgt een helder zicht op de kern van jouw aanbod en communicatie. We geven je concrete inzichten en strategieën mee om zowel op korte als lange termijn innovatieve ideeën te vertalen naar concrete projecten met een grote meerwaarde voor je klanten.
Praktische informatie
Deze training beslaat uit een workshop van 3 halve dagen en kan intern in jouw organisatie gegeven worden.
Module 3: Medewerkers met klantencontact op de werkvloer
Waarom en voor wie is deze training?
Klantencontact op de werkvloer is niet voor iedereen even evident. In deze hands-on workshop voor doelgroepmedewerkers bouwen we aan het zelfvertrouwen als winkelbediende en versterken we de communicatie met klanten.
Wat kan je verwachten van deze workshop?
Verwacht een hele interactieve workshop waarin zowel rollenspel als demo’s door de lesgever gebruikt worden om inzichten en handvaten mee te geven.
We nemen verschillende aspecten van klantencontact onder de loep. We geven je concrete trucs en aandachtspunten mee rond algemene attitude, klantgerichtheid en de verwelkoming en benadering van de klant. Je leert tenslotte ook hoe je een verkoopgesprek opstart en hoe je een goede klantrelatie opbouwt. Dat betekent ook leren hoe je het beste omgaat met ontevreden klanten of klanten die extra verwachtingen hebben (zoals korting) of willen onderhandelen .
Wat is het doel?
Het klantencontact op de werkvloer binnen de sociale sector vergroten en winkelpersoneel voldoende handvaten en zelfvertrouwen meegeven om op een vlotte en verbindende manier met klanten om te gaan.
Praktische informatie
Een in-house workshop van ½ dag met een maximum van 10 deelnemers (om de persoonlijke aanpak en interactie tussen met de lesgever te garanderen).
Korting: Is jouw organisatie aangesloten bij CASE via collectief.coop? Dan heb je recht op een korting van 10%.
Interesse? Registreer je hier:
"(*)" geeft vereiste velden aan